Fotogalerie

Vánoce ve třídě

V pátek 22. prosince jsme se nakonec sešli ve škole v roce 2023. Pod ozdobeným stromečkem jsme si rozbalili dárky, popovídali se, ochutnali cukroví a na závěrečném zpívání v tělocvičně jsme přivítali Vánoce a rozloučili se s tímto rokem.

Vánoční bruslení

Ve středu 20. prosince jsme se společně s panem učitelem Brabcem vydali na ledovou plochu, která se nachází v blízkosti obchodní censtra Westfield Chodov. Někteří stáli na bruslích poprvé a statečně se učili bruslit, někteří bruslili jako zkušení bruslaři. Na vše zkušeným okem dohlížel právě pan učitel Brabec, zatímco paní učitelka vše bezpečně/nebezpečně jistila z povzdálí. A sama se (znovu) učila bruslit...

Státní okresní archiv Praha

Ve čtvrtek 14. 12. jsme navštívili budovu Státního oblastního archivu Praha, který se nachází v blízkosti naší školy. Žáci se během exkurze podívali do jinak nepřístupné depozitáře. Mimo jiné si prohlídli nejstarší archiválii, listinu z 12. století. Podívali jsme se i k restaurátorům a na to, jak probíhá digitalizace.

Národní muzeum a trhy na Staroměstském náměstí

Ve středu 6. 12. jsme se společně s třídou 6.C vypravili na kouzelnou procházkou zimní a zasněženou Prahou. Metrem jsme dojeli na Malostranské náměstí, odkud jsme skrz historické centrum Prahy došli až na Staroměstské trhy, kde se nacházely vánoční trhy. Děti se vypravily objevovat stánky a nasávat vánoční atmosféru. Odtud už následoval jen přesun do Národního muzea. Tam jsme shlédli výstavu Nejstarší šperky a prohlédli si vystavenou Věstonickou venuši.

Škola v přírodě - neděle, pondělí, úterý

V neděli se naplno rozběhl kolotoč velkého sportovního turnaje v basketu a ringu. Děti projevily sportovní zápal a nadšení pro hru, které se téměř vyrovnalo zápalu a nadšení ze strany týmu učitelů. Déšť nám ale znovu trochu narušil plány, naštěstí jsme se však zvládli zabavit i v suchu. V pondělí jsme pokračovali ve sportovních turnajích a v úterý jsme vyrazili do blízké Kamenice nad Lipou. V městečku jsme navštívili zámek, nadechli se historie a schladili se v temném sk

Škola v přírodě - pátek, sobota

V pátek jsem před polednem dojeli na místo - v nádherném a zatím ještě tichém areálu jsme si vybalili kufry a jako první nás čekala procházka po lese. Po obědě jsme se ubytovali a následně už proběhly první hry. Celý pátek a bohužel i celou sobotu s námi však tráví jeden nezvaný host jménem déšť. V sobotu jsme stihli odehrát první sportovní soutěže, ale pro zbytek dne jsme se schovali pod střechu a místo svalů trénujeme mozky prostřednictvím vědomostních her.

Tajemství muzea

V úterý 25. dubna jsme společně navštívili Národopisné muzeum, které je součástí komplexu Národního muzea. V Národopisném muzeu jsme viděli sbírky, které popisovali život vesničanů v 19. století - viděli jsme spoustu krojů, nástrojů a věcí denní potřeby. Po prohlídce muzea si žáci vyzkoušeli práci kurátora - rozdělili se do skupin a každá z nich analyzovala jeden sbírkový předmět.

Projektový den ve škole - První pomoc

Po jarních prázdninách nás čekal projektový den, který pro nás uspořádal Červený kříž. Děti se naučily základům první pomoci. Na čtyřech stanovištích pro nás byl připraven výběr běžných zranění a odborník, který dětem vysvětloval, jak s podobným zraněním zacházet a jak jej správně ošetřit.

Přespávačka

Ze středy na čtvrtek se konečně uskutečnila dlouho odkládána přespávačka ve škole. Program byl jednoduchý a velmi nenáročný - děti si chvíli povídaly a hrály deskovky, k večeři jsme si pak všichni společně objednali pizzu a po ní si děti zahrály na schovávanou po škole. Místo večerníčku byl film, u kterého sice nikdo neusnul, ale snad pobavil. Pak už však byl čas zahrabat se do spacáků a úspěšně se prokecat ke spánku!

Vánoce ve třídě

První letošní foto pozdrav ze třídy je až z konce kalendářního roku od stromečku. Touto formou bych zároveň chtěla poděkovat vám i dětem za všechny dárky a hlavně za to, že jste pořád tak skvělí (děti i rodiče)! Spoustu štěstí, zdraví a spokojenosti do nového roku a co nejklidnější Vánoce!

Návštěva Pražského hradu

Na konci června jsme společně s třídou 4. C vyrazili na vlastivědnou vycházku po Praze, jejímž cílem byla návštěva Pražského hradu. Společně jsme prošli Karlův most a s paní průvodkyní jsme se podívali dovnitř Chrámu sv. Víta a starých komnat Pražského hradu.

Škola v přírodě - společné foto

I když už je to více než měsíc, co jsme spolu absolvovali týden v přírodě, na dobré věci se vzpomíná vždy! Poslední vzpomínka na školu v přírodě - společná fotografie, kterou jsme pořídili před odjezdem zpět do civilizace.

Škola v přírodě - neděle, pondělí, úterý

Neděli jsme strávili rozehráním a dohráváním velkých sportovních soutěží. Šlo to ale jen chvíli, protože jen co se sluníčko přehouplo přes vrcholky stromů, začalo obrovské vedro. V takovém počasí nešlo přirozeně nic moc dělat. Teda skoro nic. My jsme však vytáhli hadici a děti pořádně pomokřili. Na oplátku pak oni pomokřili i učitele. Příjemné ochlazení, které jsme všichni potřebovali!

V pondělí nás "překvapil" déšť. My však měli suchý program ve společenské jídelně. Společně s ostatními čtvrťáky jsme si udělali společnou dílnu čtení. Kapky deště nám tak vůbec nevadily! Naopak - odpoledne se udělalo zase hezky, a my jsme tak mohli pokračovat ve sportovních hrátkách.

Následující den jsme se vydali na výlet do nedaleké Blatné. Cestu tam i zpět všichni zvládli bez problémů a za to patří všem obrovský potlesk! V Blatné jsme navštívili zámek a hlavně zámeckou zahradu s daňky! Ti se nás vůbec nebáli - právě naopak. Přicházeli si pro pohlazení a otáčeli se za každým šustnutím pytlíku. V těch však byl většinou jen řízek, který je už tolik nenadchnul...

Co nám přinesou další dny? Snad už jen pěkné počasí a spoustu další zábavy!

Škola v přírodě - první dny

V pátek jsem se po obědě úspěšně nalodili do autobusu a vypravili jsme se na dlouho očekávanou cestu - do chatové osady Lažánky, na týden v přírodě! Po příjezdu všichni prošli prvním velkým testem - povléct si postele. U některých to byl velký boj, ale nakonec jsme nepřítele v podobě kusu látky všichni porazili. Zahráli jsme si první hry, ochutnali první jídlo a vyspali se na další dobrodružství.

V sobotu nás probudilo sluníčko - už od rána bylo tedy jasné, že to bude velmi teplý den! A taky že byl... V rámci dopoledního programu jsme se rozdělili do družstev na sportovní hry a další soutěže. Po obědě jsme vyrazili na procházku po okolí a po ní... Po ní nás čekali vodní hrátky! A pak už jenom večeře, sprcha, druhá večere... A další den za námi!

Florbalové dny

Na čtvrteční hodině (12. 5.) tělesné výchovy jsme si pod vedením zkušených trenérů chodovského florbalového klubu vyzkoušeli, jak správně hrát tento oblíbený sport. Děti se naučily správně držet florbalku a především si zahráli si sami proti sobě.

Barevný týden

V povelikonočním týdnu (19. 4 - 22. 4.) se celá škola oblékla do barev duhy. I žáci od nás ze třídy se pustili do plnění barevných "úkolů" a každý den tak přišli v oblečení barvy, která ten den byla určená.

Pondělí 18. 4. - Velikonoční pondělí

Úterý 19.4. - Červená a oranžová

Středa 20. 4. - Žlutá

Čtvrtek 21. 4. - Zelená

Pátek 22. 4. - Modrá a fialová

Exkurze - IQLandia

Společně s třídou 4. C jsme se ve čtvrtek 16. prosince vypravili do liberecké IQLandie. Tam měli žáci objednanou science show, kde jim zkušený lektor-chemik předvedl a vysvětlil několik zajímavých pokusů. Ve zbývajícím čase děti prozkoumávaly možnosti nejstaršího českého science centra.

Exkurze - Regionální informační centrum Keltské oppidum Závist

Společně s třídou 4. C jsme se ve středu 24. listopadu vypravili do Dolních Břežan, kde se nachází Regionální informační centrum Keltské oppidum Závist. Tam se žáci mohli podívat na archeologické památky, které nám na Závisti zanechali Keltové. Kromě toho shlédli i poučný film o historii místa. Po prohlídce informačního centra následovala procházka po turistické cestě, která vedla městem. Tady se žáci prostřednictvím informačních tabulí seznámili s keltským osídlení Závisti zase trochu jinak.

Halloweenská hodina angličtiny

Kvůli karanténě se nám strašidelná hodina angličtiny odložila, ale po návratu zpátky do školních lavic jsme si všechno vynahradili! Netradiční hodina angličtiny v těch nejstrašidelnějších kostýmek u nás ve třídě!

Dílny čtení

Dílny čtení probíhají u nás ve třídě poslední dvě hodiny každý pátek. Děti si nosí vlastní knihu, kterou v daném čase čtou na libovolném místě ve třídě. Po uplynutí vyměřeného času na čtení se žáci vrací zpět do lavic a následuje ta část hodiny, která je věnována reakcím a rozhovorům o knihách a s tím spojené další aktivity.